Di Controller 2024 talare på scen och publik

Creative Summit är tillbaka!

Hur viktigt är kreativitet idag och vad är effekten av det? Den 16 oktober 2025 är det dags för Creative Summit DCC och vi korar vinnarna i Ocean Outdoors kreativa tävling Digital Creative Competition.

Det blir en eftermiddag med föreläsningar, samtal och intervjuer där alla ger sitt perspektiv på kreativitet. Vill du gå? Förra året blev eventet fullbokat - gör en intresseanmälan redan nu.

Creative Summit är en kostnadsfri halvdag för dig som jobbar på byrå eller på en marknads- inhouse eller kommunikationsavdelning.

Talare

Anmäl ditt intresse

Datum: Torsdag den 16 oktober
Tid: kl 13:00-16:30, mingel till kl 17:30
Plats: Kungsgatan 16, Rigoletto, Stockholm
Arrangörer: Resumé och Ocean Outdoor

Eventet har plats för begränsat antal deltagare. Blir det fullbokat förbehåller vi oss rätten att fördela antalet platser.

Digital Creative Competition

Allt du behöver är en idé

I samband med Creative Summit utses vinnarna i Ocean Outdoors årliga tävling Digital Creative Competition som är en kostnadsfri och kreativ tävling där reklambyråer, mediebyråer, digitala byråer, inhouse- och marknadsavdelningar kan medverka, det enda som krävs är en bra idé samt ett godkännande från uppdragsgivaren.

Juryn för DCC 2025: 

Christina Knight, Executive Creative Director & Founder, UKnight AB / Mad Women Academy
Lotta Billing, Director of Print & OOH, GroupM
Janna Bergvall, Client Director & Team Lead, Publicis Group
Gustav Egerstedt, Director, Giants & Toys, Creative Director, Gustav Egerstedt AB
Johan Pihl, Chief Innovation Officer & Creative Director
Nina Kurn, Strategy & Creative Director, McCann
Helya Houshmand, Founder & CEO, Story Relations
Lotta Waldemar, OOH Specialist, Dentsu
Erik Wingfors, Copywriter & Creative Director, Kurppa Hosk
Shilan Shewki, Art Director, Ingo
Hedvig Hagwall Bruckner, Marketing Strategist, Senior Creative and Copywriter, 13
Stephanie Moradi, Senior Copywriter & Partner, Åkestam Holst

"Gav bra koll på vart branschen är och vilka utmaningar som finns framåt, inspirerande"

Why CFO and CMO partnership is the new duo

Ocean Outdoor Nordics CMO Jesper Albansson caught up with the legendary Les Binet to discuss the value of brand building to the long term health of the balance sheet. And the effect it should have on 2024 media budget placement. Läs hela intervjun genom att följa länken.

Shame that more markerters aren't using OOH to build brands

Ocean Outdoor Nordics CMO Jesper Albansson caught up with Andrew Tindall, Senior Vice President of Global Partnerships of System1, for a two minutes interview to talk about brand building, advertising testing, advertising trends and his Out Of Home research.

A champion for the industry

This interview includes one of the most influential persons in the OOH-industry (who happens to be a fellow native Swede); Anna Bager, a seasoned media industry veteran, who is the President & CEO of the Out of Home Advertising Association of America OAAA. The Washington, DC-based national trade association that represents the entire out of home (OOH) advertising.

Creativity and innovation to accelerate radical change

Johan Pihl, ECD/CINO and co-founder of Doconomy, has an incredible track record as a creative within the advertising industry, having been awarded internationally and domestically at multiple times.

Digital Creative Competition anordnas av Ocean Outdoor