Creative Summit är tillbaka!
Hur viktigt är kreativitet idag och vad är effekten av det? Den 16 oktober 2025 är det dags för Creative Summit DCC och vi korar vinnarna i Ocean Outdoors kreativa tävling Digital Creative Competition.
Det blir en eftermiddag med föreläsningar, samtal och intervjuer där alla ger sitt perspektiv på kreativitet. Vill du gå? Förra året blev eventet fullbokat - gör en intresseanmälan redan nu.
Creative Summit är en kostnadsfri halvdag för dig som jobbar på byrå eller på en marknads- inhouse eller kommunikationsavdelning.
Eventet är fullbokat
Datum: Torsdag den 16 oktober
Tid: kl 13:00-16:30, mingel till kl 17:30
Plats: Kungsgatan 16, Rigoletto, Stockholm
Arrangörer: Resumé och Ocean Outdoor
Eventet är nu fullbokat men du kan ställa dig på väntelista nedan
Medverkar på scen

Orlando Wood
Chief Innovation Officer
System1 and founder a.p.e
From sales to show. A New Creative Revolution

Christina Knight
Executive Creative Director & Founder,
UKnight AB / Mad Women Academy
Förlösande eller förlamande?
Prisutdelning Digital Creative Competition 2025

Kristina Riley
Tech & Innovation Manager
Ocean Labs
Välkommen till Creative Summit och Digital Creative Competition 2025
Prisutdelning Digital Creative Competition 2025
Summering av dagen

Sigge Göransson
Creative Project Manager
Ocean Labs
Välkommen till Creative Summit och Digital Creative Competition 2025
Prisutdelning Digital Creative Competition 2025
Summering av dagen

Johanna Hemming
marknads- och kommunikationschef
Sveriges Olympiska Kommitté
Kreativitet på olympisk nivå
Digital Creative Competition
Allt du behöver är en idé
I samband med Creative Summit utses vinnarna i Ocean Outdoors årliga tävling Digital Creative Competition som är en kostnadsfri och kreativ tävling där reklambyråer, mediebyråer, digitala byråer, inhouse- och marknadsavdelningar kan medverka, det enda som krävs är en bra idé samt ett godkännande från uppdragsgivaren.
Juryn för DCC 2025:
Christina Knight, Executive Creative Director & Founder, UKnight AB / Mad Women Academy
Lotta Billing, Director of Print & OOH, GroupM
Janna Bergvall, Client Director & Team Lead, Publicis Group
Gustav Egerstedt, Director, Giants & Toys, Creative Director, Gustav Egerstedt AB
Johan Pihl, Chief Innovation Officer & Creative Director
Nina Kurn, Strategy & Creative Director, McCann
Helya Houshmand, Founder & CEO, Story Relations
Lotta Waldemar, OOH Specialist, Dentsu
Erik Wingfors, Copywriter & Creative Director, Kurppa Hosk
Shilan Shewki, Art Director, Ingo
Hedvig Hagwall Bruckner, Marketing Strategist, Senior Creative and Copywriter, 13
Stephanie Moradi, Senior Copywriter & Partner, Åkestam Holst
"Gav bra koll på vart branschen är och vilka utmaningar som finns framåt, inspirerande"
"Det krävs en kreativ revolution"
På eventet får du lyssna till Orlando Wood, en av världens ledande experter på kreativ effektivitet. Tillsammans med Ocean Outdoors marknadschef Jesper Albansson kommer han att prata om behovet av en ny kreativ revolution, hur konst och show alltid varit centralt för reklam, vinst och tillväxt – samt hur man på bästa sätt kan använda utomhusmiljöer.
Inför att de sammanstrålar på Creative Summit har Jesper Albansson passat på att ställa några frågor till Orlando Wood, som här ger sin syn på kreativitetens betydelse för framtidens reklam.


Why CFO and CMO partnership is the new duo
Ocean Outdoor Nordics CMO Jesper Albansson caught up with the legendary Les Binet to discuss the value of brand building to the long term health of the balance sheet. And the effect it should have on 2024 media budget placement. Läs hela intervjun genom att följa länken.
Shame that more markerters aren't using OOH to build brands
Ocean Outdoor Nordics CMO Jesper Albansson caught up with Andrew Tindall, Senior Vice President of Global Partnerships of System1, for a two minutes interview to talk about brand building, advertising testing, advertising trends and his Out Of Home research.


A champion for the industry
This interview includes one of the most influential persons in the OOH-industry (who happens to be a fellow native Swede); Anna Bager, a seasoned media industry veteran, who is the President & CEO of the Out of Home Advertising Association of America OAAA. The Washington, DC-based national trade association that represents the entire out of home (OOH) advertising.
Creativity and innovation to accelerate radical change
Johan Pihl, ECD/CINO and co-founder of Doconomy, has an incredible track record as a creative within the advertising industry, having been awarded internationally and domestically at multiple times.

Digital Creative Competition anordnas av Ocean Outdoor