Därför ska du delta på Martech:

Insikter & inspiration

Du får ett större grepp om utvecklingen och möjligheterna och får lyssna till några av Sveriges främsta experter som delar med sig av sina erfarenheter, utmaningar och insikter.

Investering

Du får ta del av en unik svensk rapport som visar framgångsfaktorerna bakom en lyckad martech-investering.

Metoder & verktyg

Du får veta mer om vilka möjligheter, prioriteringar och metoder som behövs för att synka system, teknik, data och analys för en förbättrad kundupplevelse.

Argument

Du får argument varför en integrerad martech kommer spela en allt större roll i framtiden.

Resumés event riktar sig till dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation. Våra mötesplatser är till för beslutsfattare inom marknad, försäljning och kommunikation. Våra event ska inspirera, ge nya insikter och kunskap och vara ett forum för nya kontakter och nätverkande.

Får du huvudvärk av system? Här är martech i siffror:

• 26 % av marknadsföringsbudgeten spenderas på martech, det är den största kostnaden jämfört med media som har 24,8 %, interna arbetskostnader 24,5 % och byråer 23,7 % (Gartner CMO Spend Survey)

• Det genomsnittliga företaget har idag 91 olika martech system som fyller olika behov (Chief Martech, Scott Brinker)

• Marknadsförare använder endast 58 % av sin befintliga teknik och system (enligt Gartner CMO Spend Survey)

• 45 % av företagen upplever att de saknar kompetens eller har inte personal för att dra nytta av den teknik som företaget har (Econsultancys Digital Trends)

• 60 % uppger att de internt i organisationen måste bevisa ROI på sin martechinvestering och 13 % anser att martech bara ses på som ett kostnadsställe (Martech Replacement Survey 2021)

• 76 % av de globala vd:arna tror att företagets interna ekosystem kommer leda till att deras nuvarande affärsmodell kommer att vara inom förlegad 5 år (Forresters rapport 2021. Vill du veta mer, lyssna på Jay McBain, chefsanalytiker på Forrester, den 29 september)

• Det finns över 8 000 martech-leverantörer enligt Scott Brinker årliga kartläggning Chiefmartec.

 

 

Varför behöver företag plattformar?

Genom att implementera en skalbar och pålitlig, integrerad tech stack kan man mäta och förbättra sina marknadsföringsresultat. Det hjälper även företaget att följa och hjälpa sina kunder längs hela kundresan och konvertera tillfälliga kunder till livslånga.