Di Controller 2024 talare på scen och publik

Hur vässar du din marknadsföring i AI-eran? Kom på Framtidens Marknadsavdelning.

Hur ska du förhålla dig till de snabba förändringar som sker på marknaden idag? Vad krävs det för att bygga framgångsrikt team? Och hur marknadsför du på bästa sätt i en tid där AI spelar en allt större roll?

På Framtidens Marknadsavdelning 2025 djupdyker vi i marknadsföring och marknadsavdelningens roll i företaget. På scen medverkar marknadschefer, kreatörer, analytiker, strateger, futurister och experter som delar med sig av sina bästa insikter och erfarenheter. När dagen är slut har du fått många handfasta råd och strategier.

Utöver ett maxat program blir det mingel och nätverkande med kollegor i branschen. Välkommen att boka biljett!

Boka biljett idag

Läs mer om dina biljettalternativ och vad som ingår.


Lär dig av de som ligger i framkant, från start-ups till miljardbolag. Framtidens marknadsavdelning kommer att vara radikalt annorlunda än idag – och det är inte bara en fråga om teknik, utan också om organisation, kompetens, arbetssätt och strategi. På Framtidens Marknadsavdelning den 22 maj medverkar företag som lyckats integrera marknad i kärnaffären, anammat AI och data, arbetar i flexibla team, bygger starka communitys och förenar kreativitet med teknik.

Här är 5 ärliga spaningar som formar framtidens marknadsavdelning och som kommer diskuteras den 22 maj:


1.Marknad blir en tillväxtmotor
Framtiden kräver att de blir direkt kopplade till intäktsgenerering och de bästa marknadscheferna kommer att ha en fot i affärsutveckling och en i marknadsföring.

2.Data och AI styr besluten
Mänsklig kreativitet kommer fortfarande vara viktig, men AI kommer att hantera analys, segmentering, personalisering och optimering på en nivå som är omöjlig för människor. Det leder till mer fokus på strategisk tolkning av insikter och hur man fattar beslut på den data som finns.

3.Slutet för den traditionella marknadsavdelningen?
Många företag kommer att integrera marknad med med sälj, produkt och kundupplevelse istället för att ha en fristående avdelning. Growth-teams, där marknad, sälj och produktutveckling samarbetar, ersätter den klassiska marknadsfunktionen i vissa bolag.

4.Snabbrörliga team ersätter hierarkier
Istället för stora, silobaserade marknadsavdelningar kommer vi att se agila, tvärfunktionella team som snabbt kan testa, analysera och skala upp det som fungerar.

5.Kreativitet + teknologi = framtidens vinnare
De bästa marknadsavdelningarna kommer att kombinera stark storytelling och varumärkesbyggande med hyperautomatiserad marknadsföring. Roller som Growth Marketers, AI-specialister och content creators blir ännu viktigare.

 

Talare

Framtidens Marknadsavdelning samlar representanter från de ledande företagen på marknaden. Hur har de främsta bolagen inom olika branscher löst sina utmaningar? Hur ser ledarna och visionärerna på vägen framåt? Vilket frö kommer Framtidens Marknadsavdelning att så hos dig?

"Relevanta tankar om min yrkesroll som marknadsförare idag och hur jag rustar mig, min avdelning och min organisation för framtiden."
 

"Intressant att höra hur framgångsrika bolag jobbar med marknadsföring just nu och jämföra det med våra egan framgångar och misslyckanden."
 

"En heldag som gav energi, motivation och handgripliga modeller och tankesätt i en komplex och utmanande värld." 

INSPIRATION

Hur har de främsta bolagen inom olika branscher löst sina utmaningar? Hur ser ledarna och visionärerna på vägen framåt? Vilket frö kommer Framtidens Marknadsavdelning att så hos dig?

KUNSKAP
Under en intensiv dag kartlägger vi trenderna, tar del av expertanalyser och case. Hur ser framtidens mediamix ut? Vilka KPI:er bör man fokusera på när man går in i osäkra tider? Hur möter man marknadens nya behov? Alla talare delar med sig av fem insikter.

NÄTVERKANDE
Framtidens Marknadsavdelning är mötesplatsen för alla som jobbar på en kommunikation- eller marknadsavdelning och vill utvecklas i sin yrkesroll.

Huvudpartner 

Official Music Partner / Partner

Kontakta oss

För programfrågor kontakta Josefin Ekman

josefin.ekman@resume.se

För partnerskap kontakta Johannes Lindström

johannes.lindstrom@resume.se

För övriga frågor

deltagare@event.di.se