Rätt strategi och effektiva lösningar tar ditt koncept vidare till nya kunder

När hemmamarknaden är mättad eller har stagnerat är det dags att ta affärskonceptet vidare till nya marknader och kunder. Det sker med fördel genom e-handel och geografisk expansion – och därmed fler affärer. Här tar vi upp faktorerna som krävs för framgång.

På Dagens industris och Markets kostnadsfria webbinarium som arrangeras tillsammans med Paypal får du höra erfarenheter från ledande aktörer och experter om vad man som retailer bör tänka på.

Det handlar bland annat om:

  • Expansionsstrategi – var ska man satsa och vad bör man prioritera?
  • Marknadsanpassning – hur anpassar man utbud, marknadsföring och priser till en ny marknad och målgrupp?
  • Tekniska lösningar – hur ser man till att teknik och systemlösningar hänger med när man vill expandera?


     

Missade du sändningen? Ingen fara. Klicka på knappen nedan så kommer du till reprisen. 

Talare

Spännande insikter: Företagens egna berättelser

 

Panagora – en pionjär inom e-handel som ända sedan starten sett världen som sin spelplan. Här berättar vd och medgrundaren Moon-Suck Song om vägen till en större marknad.

Readly – den digitala magasinstjänsten grundades 2012 och har allt sedan starten växt internationellt och finns i dag i fler än 50 länder. Vi för höra om denna tillväxtresa av Therese Ohlsson, Head of Expansion.

Stylein – det svenska modevarumärket nu gör en spännande expansion till både Tyskland och Storbritannien. Vi får höra mer om detta från vd och grundare Elin Almedar.