Publicerat 13 juni 2025
Vi är glada att meddela att vårt försäljningsteam nu förstärks med två nya kollegor – Love Berglund och Beatrice von Treskow Kjellegård. Båda kliver in i rollen som Strategic Partnership Manager.
Love kommer närmast från Bonnier News Commercial, där han varit försäljningschef, medan Beatrice ansluter från Chef – Nordens största ledarskapstidning, där hon haft en liknande roll.
Med lång erfarenhet av konsultativ försäljning, förändringsledning och strategisk bearbetning av fastighetsrelaterade kunder kommer Love och Beatrice att spela nyckelroller i vår fortsatta utveckling. Rekryteringarna är ett tydligt steg i vår förändringsresa, där målet är att etablera långsiktiga relationer och skapa affärer med ledande beslutsfattare på fastighetsbolag och kommuner.
Beatrice von Treskow Kjellegård säger:
– “Jag ser fram emot att vara en del av teamet och Business Arenas framtid och skapa förutsättningar för fastighets- och samhällsbyggnadssektorns ledande aktörer att mötas, nätverka och dela insikter på våra mötesplatser".
– "Jag brinner för att förstå kundens affär och matcha deras behov med kunskap om vår målgrupp, mötesplatser och kanaler. Jag ser fram emot många givande möten och att sätta mig in i branschens utmaningar och möjligheter".
Love Berglund kommenterar:
– “Vilken start! Efter en insiktsfull, spännande och rolig onboarding ser jag nu ännu mer fram emot att kicka igång arbetet i augusti.”
– “Efter snart nio år inom Bonnier News och massor med erfarenheter rikare är det nu dags för mig att skaffa nya inom vårt affärsområde Business Arena. Med ett proffsigt team i ryggen och en viktig sektor som plattform tar jag mig med nyfikenhet an mitt nya uppdrag.”
– “Det bästa med mitt jobb har alltid varit alla möten – och att nu få vara en del av att skapa förutsättningar för olika aktörer att komma samman i syfte att göra saker bättre tillsammans är något jag verkligen ser fram emot".
– "Till mitt nätverk och alla som verkar i fastighets- och samhällsbyggnadssektorn: ses gärna och prata mer om de möjligheter vi kan skapa ihop. Men först – en efterlängtad och välförtjänt semester.”
Beatrice är redan på plats, medan Love ansluter direkt efter sommaren. Vi ser mycket fram emot att få ta del av deras kunskap, engagemang och nätverk.

Foto: Mattias de Frumerie
Publicerat 7 april 2025
Business Arena inleder ett strategiskt samarbete med Voxo, ett ledande företag inom AI och maskininlärning, för att revolutionera hur innehåll från eventen skapas och sprids. Genom Voxos teknik kan paneldiskussioner och seminarier analyseras i realtid och omvandlas till delbart material – på bara 60 sekunder efter att talarna har lämnat scenen.
Samarbetet gör det möjligt för deltagare att snabbt fånga upp trender, identifiera nyckelinsikter och förlänga värdet av de diskussioner som äger rum på Business Arenas plattform. Med Voxos innovativa teknik och Business Arenas plattform skapas en ny standard för hur innehåll från branschevent analyseras, delas och används.
"Vi är jätteglada över vårt samarbete med Business Arena. Med vår AI-lösning ger vi besökare, talare och partners helt nya insikter och ett mervärde som inte varit möjligt tidigare. Genom att analysera keynotes, paneldebatter och andra programpunkter i realtid förhöjer vi upplevelsen medan eventet pågår. Samtidigt ser vi till att de viktigaste insikterna lever vidare långt efter att sista talaren lämnat scenen." säger Johan Wadenholt Vrethem, VD på Voxo.
För Business Arena innebär detta samarbete en möjlighet att ytterligare stärka eventen och skapa mervärde för både deltagare och partners.
"Samarbetet med Voxo kommer att förstärka kundupplevelsen både på plats men även efteråt. Det här är ett viktigt fokus för oss på Business Arena och är en del i vårt arbete att skapa interaktiva möjligheter för alla våra deltagare. Att vara en del i den snabba AI-utvecklingen och koppla det till kundupplevelse ser jag som en stor förmån och något som jag tycker att Business Arena ska driva på framåt, så jag ser fram emot ett spännande och kreativt samarbete med Voxo.” säger Jimmy B Lehtinen, Senior Content & Partnership Manager på Business Arena.

Från vänster: Sofia Möllberg, Business Arena, Mårten Widd, Voxo, Jimmy B Lehtinen, Business Arena och Johan Wadenholt Vrethem, Voxo. Foto: Mattias de Frumerie
Publicerat 26 mars 2025
Business Arena has initiated a strategic partnership with the organization EPRA, European Public Real Estate Association, in conjunction with Business Arena Stockholm (September 17-18).
EPRA will host their annual conference, September 16-18 and bring to Stockholm approximately 350 international decision-makers – listed property companies executives and investors. The partnership includes a joint dinner at the Grand Hotel on September 17 for selected participants, as well as participation in the programme, which will feature more international elements.
Victor Karlsson, Country Manager Bonnier News Real Estate Brands Sweden, comments:
”EPRA is a reputable organization with high regard and an international network of listed qualified companies. Through this collaboration, we have the opportunity to introduce local and international actors to each other and highlight Sweden as an investment market. We also hope to enhance Business Arena Stockholm with an international touch to increase value for Swedish participants”.
Dominique Moerenhout, CEO, EPRA, European Public Real Estate Association, comments:
”Bringing EPRA’s Annual Conference Re-Think to Stockholm reflects the increasing importance of the Nordic region in the European listed real estate market. In times of change, gathering industry leaders to exchange insights and drive innovation is more critical than ever. Connecting with the Swedish real estate community through networking opportunities alongside Business Arena makes this event even more valuable”.
EPRA Description
EPRA is the voice of the European listed real estate sector, driving transparency, growth, and long-term value for investors, property companies, and other stakeholders. We champion a strong sector and a sustainable market by fostering collaboration, advancing policy dialogue, and delivering high-quality research and reporting standards. In an ever-changing and fast-paced landscape, EPRA provides critical insights and facilitates a community platform for the industry that shapes the future of listed real estate in Europe.
Contact details
Victor Karlsson, Country Manager Bonnier News Real Estate Brands Sweden
victor.karlsson@bonniernews.se
www.businessarena.nu/stockholm
Dominique Moerenhout, CEO, EPRA, European Public Real Estate Association
d.moerenhout@epra.com
https://www.epra.com/events/conferences/2025

Dominique Moerenhout, EPRA and Victor Karlsson, Bonnier News.

Publicerat 24 februari 2025
As inflation appears to be under control and central banks have implemented a series of interest rate cuts, there may be an upside in the Nordic real estate markets. With the help of some of the leading experts in two high-level panels, Fastighetsnytt, Business Arena, and Estate Media invite you to a Nordic breakfast in collaboration with MIPIM.
March 13th, 08.30-10.00 at Verrière Californie, 5th floor.
Hope to see you in Cannes!

Publicerat 18 februari 2025
Business Arena och Construction Summit tar nästa steg i utvecklingen av innehåll och nätverksaktiviteter genom ett nytt strategiskt samarbete med Dagens industri. Med ett ökat fokus på fastighetstransaktioner och branschspecifikt nätverkande ser vi stora möjligheter i att kombinera våra styrkor för att skapa ännu mer värdefulla mötesplatser.
Dagens industri kommer att spela en viktig roll vid alla Business Arena-event och Construction Summit, vilket inkluderar deltagande i exklusiva nätverksaktiviteter samt bidrag med sin redaktionella expertis. Detta samarbete understryker vårt engagemang för att erbjuda våra besökare kvalitativt nätverkande, kunskapsutbyte och omvärldsbevakning.
– Vi är glada att kunna bekräfta Dagens industris deltagande på Business Arena Syd, Norr, Väst och Stockholm under 2025. Detta samarbete är ett strategiskt initiativ som stärker vår omvärldsbevakning genom att inkludera näringslivsfrågor och utifrånperspektiv, särskilt inom makroekonomi. Genom samarbetet kan vi erbjuda ännu mer värdefullt innehåll och skapa fler högkvalitativa nätverksmöjligheter för våra deltagare, säger Victor Karlsson, Sverigechef Fastighetsvarumärkena, Bonnier News.
– Genom vår närvaro på Business Arena och Construction Summit får vi en stark plattform för att fördjupa vår bevakning av fastighets- och byggbranschen. För oss på Dagens industri är det en självklarhet att vara på plats – både för att bevaka och bidra med journalistisk expertis, säger Mikael Stengård, redaktionschef, Dagens industri.
För mer information, vänligen kontakta
Victor Karlsson, Sverigechef Fastighetsvarumärkena, Bonnier News
070-003 35 44, victor.karlsson@bonniernews.se
Mikael Stengård, redaktionschef, Dagens industri
073-558 49 77, mikael.stengard@di.se

Mikael Stengård, Dagens industri och Victor Karlsson, Bonnier News. Foto: Anders Siljewall.
Publicerat 24 oktober 2024
Igår under onsdagen 23 oktober samlades Business Arena Advisory Board för att reflektera över årets mötesplatser och diskutera framtidens utmaningar och möjligheter. Under en långlunch i de historiska lokalerna på Nedre Manilla, generöst värdskapad av Hans-Jacob Bonnier, fördes samtal kring hållbar samhällsutveckling, vikten av gränsöverskridande dialog och behovet av mer effektiva regelverk för att hantera dagens utmaningar.
Victor Karlsson, Sverigechef Fastighetsvarumärkena, och Daniel Bergstrand, Strategic Content Producer fick förmånen att moderera diskussionerna och höra Bonnier News Vd Anders Eriksson ge sin syn på mediabranschens betydelse för samhällsutvecklingen.
Vi vill rikta ett stort tack till alla medlemmar i Advisory Board, inklusive Stefan Dahlbo, Tomas Hermansson, Maria Rydberg, Amanda Horwitz, Thomas Erséus, Peter Fellman, Max Barclay och Anna Olofsson, för deras insiktsfulla bidrag och konstruktiva feedback.
Tillsammans fortsätter vi att driva diskussionen framåt och utveckla våra mötesplatser för att möta framtidens krav och samverkan. Av branschen och för branschen för att fortsätta att vara Nordens ledande mötesplats inom fastighets- och samhällsbyggnadssektorn.

Publicerat 20 september 2024
Juryns motivering lyder: ”Transparens och öppenhet är något att sträva efter men som alla kanske inte alltid lever upp till. Årets vinnare har med innovativ och klok användning av AI teknik skapat möjligheten att lösa ett gammalt problem och samtidigt spara tid och pengar för fastighetsbranschen. Därtill levererades en makalöst bra pitch under Business Arena. För arbetet med att skapa transparens kring prissättning av byggmaterial säger vi grattis till Cost Check.”
I tävlingen var det sex finalister som röstats fram och fick pitcha sin tjänst eller projekt inför juryn. Vi vill rikta ett stort tack till alla er som deltog, och framför allt för otroligt bra pitchar. Ert engagemang att på ett innovativt sätt driva på branschen är mycket imponerande. Och återigen – stort grattis Cost Check!

Nima Assadi, grundare, Cost Check tog emot priset under avslutningen av Business Arena Stockholm. Foto: Elias Ljungberg.
Publicerat 27 juni 2024
Region Västerbotten har sedan 2015 i Almedalen delat ut ett pris till en aktör eller person som från en position utanför norra Sverige kan lyfta blicken och se hela landets potential och behov.
Årets vinnare av Almedalens bästa Stockholmsperspektiv är Business Arena, Nordens största mötesplats för aktörer på ledande befattning i fastighets- och samhällsbyggnadssektorn. Business Arena ägs av Fastighetsnytt Förlags AB, som är en del av Bonnier. Priset delades ut av regionrådet Rickard Carstedt hos Region Västerbotten i Almedalen den 27 juni.
– Vi är oerhört stolta över denna utmärkelse. Skrivningen i motiveringen ”att vi kan se till Sveriges bästa” är något vi verkligen försöker eftersträva i vårt dagliga arbete och som genomsyrar hela vår verksamhet. Mediehusen har en viktig roll med möjligheten att verka oberoende, i en miljö där många driver enskilda frågor i kommersiellt syfte. På Business Arena är de viktigaste frågeställningarna alltid i fokus och därför är vi väldigt glada för att vår genuina drivkraft att skapa samhällsnytta genom möten mellan det privata och offentliga uppmärksammas, säger Victor Karlsson, Sverigechef Fastighetsvarumärkena, Bonnier News Business.
Prismotivering:
Ett starkt och enat samhälle behöver bygga relationer, samarbeten, mötesplatser – och faktiska byggnader där vi kan bo, arbeta och umgås. I den stora samhällsomvandlingen som sker i norra Sverige idag är det en av våra viktigaste frågor.
Årets pris för Almedalens bästa Stockholmsperspektiv går till en aktör som ser hela bilden, som skapar möten och bygger kunskap från norr till söder. Med en etablerad mötesplats på högsta nivå för aktörer i fastighets- och samhällsbyggnadssektorn låter de oss dela erfarenheter så att vi tillsammans kan se till hela Sveriges bästa.
Business Arena arrangeras årligen i Norr, Syd, Väst, Stockholm, Helsingfors, Oslo, Köpenhamn och under Almedalsveckan. Arrangörerna, tidningen Fastighetsnytt och Fastighetsnytt Förlags AB som är en del av Bonnier, vet precis som vi att samhället byggs i hela landet – och det är bara så vi kan utvecklas och bli starkare.
Tidigare pristagare:
2023 Peter Larsson
2022 Dagens Industri
2021 Priset delades inte ut pga. pandemin
2020 Priset delades inte ut pga. pandemin
2019 Crister Fritzson, VD, SJ
2018 Entreprenörskapsforum
2017 Dagens Samhälle
2016 Kristoffer Tamsons (M)
2015 Skanska
Läs mer om Almedalens bästa Stockholmsperspektiv: https://www.regionvasterbotten.se/externa-relationer-och-strategisk-platsutveckling/motesplatser/almedalen/almedalens-basta-stockholmsperspektiv

Anna Granditsky, Head of Partnerships, och Mattias Fröjd, reporter, tog emot Business Arenas pris av Patrik Sällström och Rickard Carstedt. Foto: Patrick Trägårdh.

Anna Granditsky och Mattias Fröjd under prisutdelningen i Visby. Foto: Patrick Trägårdh.