Press som drivkraft: Bygg konkurrensfördelar i förändringens tid
Detaljhandeln står inför större utmaningar än någonsin. Störningar i leveranskedjor, personalbrist, tullar, förändrade konsumentbeteenden, inflation och ökade hållbarhetskrav sätter press även på de mest etablerade varumärkena. Men varje omvälvning innebär också en möjlighet för de aktörer som är redo att agera.
Under detta kostnadsfria webbinarium diskuterar vi hur ledande detaljhandelsföretag omvandlar osäkerhet och förändring till resultat genom att tänka nytt kring sina arbetssätt. Vi belyser hur modernisering av produktutvecklingsprocesser och bättre integration mellan design, inköp, sortiment och planering skapar ökad operationell flexibilitet – en avgörande faktor för starkare konkurrenskraft.
Vi tittar även på hur AI och avancerad analys hjälper de ledande företagen att identifiera ineffektivitet, förutse risker och fatta snabbare och mer välgrundade beslut i turbulenta tider.
Välkommen att ta del av ett insiktsfullt samtal med erfarenheter från framtidsorienterade ledare som inte bara hanterar förändring, utan använder den för att forma morgondagens detaljhandel.
Lär av verkliga case:
DB Journey: Framgångsrika DB Journey som startades av utförsåkaren och entreprenören Jon Olsson har nått stor framgång internationellt. Bolaget har fått många utmärkelser för sina produkter som både har innovativ design och hög grad av funktion för folk i farten.
Här får du höra mer om deras tillväxtresa och hur de arbetar med effektiv produktutveckling utan att förlora kreativitet eller tumma på höga ambitioner när det gäller hållbarhet.