Praktisk information för partners

Välkommen som partner till Business Arena Väst 2025!

Här har vi samlat all viktig information för er som partner. Hittar du inte svar på det du söker så kontakta oss på businessarena@fastighetsnytt.se.

Partnerbiljetter

Samtliga personer som ska närvara på eventet behöver anmäla sig nedan. Dvs monterpersonal eller andra representanter från företaget. Detta är viktigt för att ni som är på plats ska få rätt matpreferenser och namnbricka.

  • I ert partneravtal framgår hur många biljetter som ni har möjlighet att använda till era egna anställda samt eventuella gäster.
  • Talare registreras på en separat anmälningslänk
  • Vill ni köpa till extra biljetter,xxxxxxxxxxxxx

Bemanning och tider

Rigg av monter påbörjas kl 07:00 på eventdagen och ska senast vara klart 07:30 innan deltagarna anländer.

Montern ska bemannas 07:30-17:00 – Det är framförallt viktigt att bemanna montern under kaffe-, lunch och mingelpauser. Se programmet här.

Registrering/Öppettider

  • 07:00 registrering för partners och utställare öppnar
  • 07:30 registrering för deltagare öppnar
  • 08:00 frukostseminarium startar

Måltider

Frukost, förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika serveras i utställarytan.

Viktigt att anmäla eventuella allergier eller specialkost senast 15 dagar innan eventdagen.

Eventuella tilläggstjänster

Uthyrning av skärm

  • För en kostnad på 6000 kr ex. moms, kan ni som partner beställa en skärm (55 tum) via oss genom att kontakta eventpartner@bonniernews.se. I kostnaden ingår även stativ, HDMI-kabel (ej USB), transport, installering samt upp- och nedmontering.
  • Mediaspelare/dator ingår ej men går att boka för en extra kostnad. 

Filmning av scentid

  • För en kostnad på 26 900 kr ex. moms kan ni som partner beställa inspelning av er scentid. Vi säkerställer fotograf. Scenframträdandet filmas med en stationär kamera i helkroppsformat 
  • Vi redigerar materialet till önskad längd
  • Vi lägger på enklare grafik såsom namnskyltar och startplatta
  • Bokas senast 1 månad innan eventet
  • Är du intresserad av att filma er partnerpunkt eller har frågor, skicka din förfrågan till eventpartner@bonniernews.se

Bud

Buda material till lokalen

  • Det är ni som kund som beställer bud till och från lokalen, märker upp leveranser med adresslappar och ser till att godset är packat på rätt sätt.
  • Leverans av monterutrustning/utställningsmaterial kan tidigast ske dagen innan konferensen till lokalens budmottagning/lastkaj.

Buda material från lokalen

  • Efter avslutad konferens ansvarar ni för att märka alla kollin med retursedel och beställa returbud från lokalen.
  • Bud skickas från lastkajen dagen efter konferensen, ni ansvarar för att beställa bud från lokalen.
  • Meddela konferenspersonalen när budet är beställt, datum & tid för upphämtning.

Märk alla kollin/leveranser med:

  • Scandic Göteborg Central
  • Vikingsgatan 7
  • @: (kontaktperson)
  • Business Arena Väst 2025, onsdag, november 12, 2025, - “Ert företagsnamn” + antal kollin

Utställarinformation monter

Utställningsytan

  • Monteryta enligt överenskommelse, vänligen återkom om du saknar mått
  • 1 st ståbord ingår
  • Eluttag 240v/10amp
  • Trådlöst internet finns tillgängligt till alla i lokalen, återkom om du behöver fast lina
  • Eventuellt emballage ansvarar ni för att ta med och slänga
  • Det finns ingen möjlighet att förvara större gods eller tomt emballage varken före eller under eventet. Efter eventet måste allt monteras ned och allt gods och emballage medtas
  • Frukost, lunch, fika och mingel serveras i utställarytan

Inrigg/monterbygge

  • Montering av material kan påbörjas tidigast på eventdagen, den onsdag, november 12, 2025 från kl. 07:00.
  • Allt material i er utställaryta måste vara uppmonterat och klart senast kl. 07:30 då registreringen startar och deltagarna anländer
  • Kontakta oss vid större monterbygge för att eventuellt få mer tid att bygga er monter

Nedmontering

  • Sker efter konferensens avslut och ej under pågående paus eller programpunkt då det kan störa deltagarna och talaren på scen.
  • Stäm av med er kontaktperson om ni behöver lämna tidigare

Utställarinformation lounge

Utställningsytan

  • Monteryta enligt överenskommelse, vänligen återkom om du saknar mått
  • 1 st ståbord ingår
  • Eluttag 240v/10amp
  • Trådlöst internet finns tillgängligt till alla i lokalen, återkom om du behöver fast lina
  • Eventuellt emballage ansvarar ni för att ta med och slänga
  • Det finns ingen möjlighet att förvara större gods eller tomt emballage varken före eller under eventet. Efter eventet måste allt monteras ned och allt gods och emballage medtas
  • Frukost, lunch, fika och mingel serveras i utställarytan

Inrigg/monterbygge

  • Montering av material kan påbörjas tidigast på eventdagen, den onsdag, november 12, 2025 från kl. 07:00.
  • Allt material i er utställaryta måste vara uppmonterat och klart senast kl. 07:30 då registreringen startar och deltagarna anländer
  • Kontakta oss vid större monterbygge för att eventuellt få mer tid att bygga er monter

Nedmontering

  • Sker efter konferensens avslut och ej under pågående paus eller programpunkt då det kan störa deltagarna och talaren på scen.
  • Stäm av med er kontaktperson om ni behöver lämna tidigare

Utställarinformation hub

Utställningsytan

  • Monteryta enligt överenskommelse, vänligen återkom om du saknar mått
  • 1 st ståbord ingår
  • Eluttag 240v/10amp
  • Trådlöst internet finns tillgängligt till alla i lokalen, återkom om du behöver fast lina
  • Eventuellt emballage ansvarar ni för att ta med och slänga
  • Det finns ingen möjlighet att förvara större gods eller tomt emballage varken före eller under eventet. Efter eventet måste allt monteras ned och allt gods och emballage medtas
  • Frukost, lunch, fika och mingel serveras i utställarytan

Inrigg/monterbygge

  • Montering av material kan påbörjas tidigast på eventdagen, den onsdag, november 12, 2025 från kl. 07:00.
  • Allt material i er utställaryta måste vara uppmonterat och klart senast kl. 07:30 då registreringen startar och deltagarna anländer
  • Kontakta oss vid större monterbygge för att eventuellt få mer tid att bygga er monter

Nedmontering

  • Sker efter konferensens avslut och ej under pågående paus eller programpunkt då det kan störa deltagarna och talaren på scen.
  • Stäm av med er kontaktperson om ni behöver lämna tidigare

Utställarinformation rundabord

Utställningsytan

  • Monteryta enligt överenskommelse, vänligen återkom om du saknar mått
  • 1 st ståbord ingår
  • Eluttag 240v/10amp
  • Trådlöst internet finns tillgängligt till alla i lokalen, återkom om du behöver fast lina
  • Eventuellt emballage ansvarar ni för att ta med och slänga
  • Det finns ingen möjlighet att förvara större gods eller tomt emballage varken före eller under eventet. Efter eventet måste allt monteras ned och allt gods och emballage medtas
  • Frukost, lunch, fika och mingel serveras i utställarytan

Inrigg/monterbygge

  • Montering av material kan påbörjas tidigast på eventdagen, den onsdag, november 12, 2025 från kl. 07:00.
  • Allt material i er utställaryta måste vara uppmonterat och klart senast kl. 07:30 då registreringen startar och deltagarna anländer
  • Kontakta oss vid större monterbygge för att eventuellt få mer tid att bygga er monter

Nedmontering

  • Sker efter konferensens avslut och ej under pågående paus eller programpunkt då det kan störa deltagarna och talaren på scen.
  • Stäm av med er kontaktperson om ni behöver lämna tidigare

Mediakit

  • Som partner har du möjlighet att i dina kanaler sprida information om att ni deltar på eventet
  • Länkat är ett kit med ett antal bilder som får lov att användas fritt i era i era kanaler. Använd #businessarena.

Kontakt

Vid frågor, tveka inte att höra av dig till oss på businessarena@fastighetsnytt.se.