SPÅR 3: Greenwash, greenhush eller kommunikation som skapar värde?
I takt med att EU:s Green Claims Directive sätter tydligare ramar för hur företag får kommunicera sina hållbarhetsinsatser, ökar pressen på både transparens och trovärdighet. Samtidigt växer rädslan för att säga fel – och många väljer tystnad framför risk. Hur undviker man greenwashing utan att fastna i greenhushing? Vi diskuterar hur företag kan kommunicera ärligt, engagerande och affärsdrivande i en tid av ökade krav – och möter bolag som hittat rätt ton, rätt innehåll och rätt nivå.
I samarbete med Resumé
Katarina Graffman, Dr antropologi, Inculture
Fredrik Hällkvist, marknadschef, OKQ8 Scandinavia
Peter Knutsson, Reklamombudsman
Monica Holmvik Persdotter, varumärkeschef, Vattenfall
Fredrik Hällkvist, marknadschef, OKQ8 Scandinavia
Peter Knutsson, Reklamombudsman
Monica Holmvik Persdotter, varumärkeschef, Vattenfall




torsdag 20 november 2025, 14:15 - 15:00