Gül Heper-Jämterud
grundare av CMO goes TECH samt konsult inom affärsutveckling, innovation och CX
Gül Heper-Jämterud är erfaren ledare inom varumärke och digital utveckling med bred erfarenhet av innovation och entreprenörskap. Hon är grundare av CMO Goes Tech, ett globalt nätverk med över 1 000 medlemmar i tio länder, som nu är en del av Marknadsföreningen Sverige. Nätverket arbetar för att omdefiniera CMO-rollen genom att med hjälp av relevant teknik stärka både kundupplevelser och förbättra affärsresultat.
Gül arbetar även som konsult, rådgivare och styrelseledamot, med fokus på att koppla samman teknik och affärsinnovation för att skapa sömlösa omnikanala kundupplevelser samt varumärkesutveckling.
Med över 20 års erfarenhet har Gül haft ledande roller på Absolut Vodka, Nespresso, Coca-Cola Europacific Partners, HTL Hotels, Manolo Blahnik och Scandic Hotels. Hon har även varit Head of Strategy på Publicis Groupe och BBH, där hon lett digital transformation, projekt inom kundupplevelser och varumärkesutveckling för globala kunder.
Gül Heper-Jämterud